Publicacions científiques

Articles en revistes indexades o capítols de llibre:

Couso D., Garrido-Espeja A. (2017) Models and Modelling in Pre-service Teacher Education: Why We Need Both. In: Hahl K., Juuti K., Lampiselkä J., Uitto A., Lavonen J. (eds) Cognitive and Affective Aspects in Science Education Research. Contributions from Science Education Research, vol 3. Springer, Cham

Garrido, A., Cosuo, D. (2015) Socio-scientific issues (SSI) in initial training of primary school teachers: Pre-service teachers’ conceptualization of SSI and appreciation of the value of teaching SSI. Procedia - Social and Behavioral Sciences, 196, pp.80-88. ISSN: 1877-0428

Evagorou, M., Albe, V., Angelides, P., Couso, D., Chirlesan, G., Evans, R., Dillon, J., Garrido, A., Guven, D., Mugaloglu, E., & Nielsen, J. A. (2014) Preparing pre-service science teachers to teach socio-scientific (SSI) argumentation. Science Teacher Education, 69, pp: 39-48. ISSN: 175 -915X

Garrido, A., Couso, D. (2013) La competencia de uso de pruebas científicas: ¿Qué dimensiones de la competencia se promueven en las actividades de aula de ciencias? Revista Enseñanza de las ciencias. 2013 número extra, 1507-1512 (formato página digital). ISSN: 0212-4521

Articles en revistes no indexades amb avaluació externa:

Garrido, A., Simarro, C. (2014) El nou marc d’avaluació de la competència científica PISA 2015: revisió i reflexions didàctiques. Ciències: Revista del professorat de Ciències d’Infantil, Primària i Secundària, 28, pp: 21-23.

Özer, F., Garrido, A. (2013) Educació científica humanitzadaCiències: Revista del professorat de Ciències d’Infantil, Primària i Secundària, 26, pp: 34-39

Garrido, A., Couso, D. (2013) La competència d'ús de proves científiques: Quines dimensions es promouen a les activitats de l'aula de ciències?Ciències: Revista del professorat de Ciències d’Infantil, Primària i Secundària, 24, pp: 42-47.

Piron, F., Varin T. (Traducció de Bernard, M. C. y Garrido Espeja, A.) (2015) El caso Seralini y la confianza en el orden normativo dominante de la ciencia. Revista Sociológica, año 30, 84, pp: 231-274.

Publicacions derivades de congressos:

Garrido, A., Couso, D. (2016) Pre-service teachers’ perceptions about modelling: first steps towards a reflective participation in scientific practices. Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Part 13: Pre-service science teacher education, pp. 2216-2227.

Garrido, A., Couso, D. (2016) SSI for the professional development of primary-school pre-service teachers: a case study. Electronic Proceedings of the ESERA 2015 Conference. Science education research: Engaging learners for a sustainable future, Strand 8: Scientific literacy and socio scientific issues, pp. 1100-1108.

Garrido, A., Couso, D. (2015) Enseñar el valor de “probado científicamente”: retos y oportunidades de una comunidad profesional docente orientada al desarrollo de la competencia científica. 3rd International congress of educational sciences and development. Avances en ciencias de la educación y del desarrollo, 2015. 63-70.

Garrido, A., Couso, D.. (2014) Les controversies socio-científiques (SSI) en la formació inicial de Mestres de primària. Anàlisi de l’aprenentatge, l’auto-eficàcia i l’aplicació real a l’aula Special Issue for the VIII International Conference on University Teaching and Innovation CIDUI 2014, Vol. 2, pp. 1-10.

Couso, D., Garrido, A., Simarro, C (2013) Potentials and limitations of transformative research: the case of a school-based intervention towards achieving scientific competence. ESERA 2013 Electronic Procceedings, Strand 14: In-service science teacher education, continued professional development, pp. 2586-2598.

Garrido, A., Cosuo, D. (2012) Visión del profesorado de ciencias sobre la competencia en uso de pruebas científicas. xxv Encuentro de didáctica de las ciencias experimentales, pp: 357-364.

Campus d'excel·lència internacional U A B