On-going projects

  • Llengua, Literatura, Educació, Transferència, Recerca, Acció (LLETRA).  Investigadora principal: Teresa Colomer
  • Learning, teaching and learning to teach in Greek as a second/foreign language: evidence from different learning contexts. National and Kapodistrian University of Athens. Department of Linguistics. Faculty of Philology. 

Previous research projects

Principal Investigator:

  • 2014-2016. GUIDEWAY: Recerca sobre el Grau d’Educació Primària en anglès. Guiatge per a l’aprenentatge integrat de continguts acadèmics i el desenvolupament de la competència discursiva. Ref. 2014ARMIF 00009.
  • 2014-2016.  Grup de recerca emergent  SGR “Llengua i Educació” (LED)   Ref. SGR 01190.
  • 2011-2013. Academic Discourse in a Foreign Language: Learning and Assesment of Science Content in the Multilingual CLIL Classroom (DALE-APECS). Ref. EDU2010-15783 (subprograma EDUC). Research focus: Academic discourse in democratised CLIL settings.  More.
  • 2009. Estudi dels espais de reflexió compartida entre professorat novell i expert que brollen a partir de la creació conjunta de material didàctic per a l’aprenentatge integrat de continguts i llengua en aules inclusives (AGAUR: 2008ARIE00034).Research focus: Empowering approaches to Teacher Education for CLIL through collaboration  with Professional Development Schools.
    • Research focus: Empowering approaches to Teacher Education for CLIL through collaboration  with Professional Development Schools.
  • 2007-2008. Disseny i experimentació d’un model de formació del professorat per a aules de semi-immersió en llengua estrangera  (AGAUR: 2006ARIE100011 & 2007ARIE00011).
    • Research area: Teacher Education for CLIL (TED for CLIL).
    • Progress report 2008. Descarregar.
    • Progress report 2009. Descarregar.
  • 2005-2006. Avaluació de tasques col•laboratives i assoliment d’objectius d’aprenentatge en aules AICLE de Ciències en Llengua Estrangera (AGAUR: 2004ARIE00058 & 2005ARIE10056.
  •          Research area: oral interaction tasks for CLIL classrooms.

Participant researcher:  

  • 2011.  Teacher Learning for European Literacy Education (TeL4ELE).  Comenius Lifelong Learning Project 2011 – 2013.
    • Project Number: 518080-LLP-2011-SE-COMENIUS-CMP
    • Project website: http://tel4ele.eu/
    • Research focus: The support of literacy educators in five European countries to become experts in genre based literacy pedagogy, specifically the Reading to Learn program.
  • 2007-2010. El desarrollo de las competencias multilingües entre alumnado de educación secundaria autóctono e inmigrado: continuidades y discontinuidades entre las prácticas escolares y las prácticas de entorno (MEC:PK121992).  
    • Research focus: Inclusive multilingual education in secondary schools. 
  • Competencias multilingües en la enseñanza y el aprendizaje de contenidos curriculares en la educación primaria:  (SEJ2004-06723-C02-01/EDUC; Period: 2004-2007). 
    • Research focus: The development of multilingual competence  in primary schools.
  • 20012004. Desarrollo de competencias lingüísticas, discursivas y socioculturales en lenguas autóctonas (castellano y catalán) y extranjeras por parte de inmigrantes de reciente escolarización.  (MEC.BSO 2001-2030).  
    • Research focus: Development of communicative competence by immigrant students in the Catalan-Spanish bilingual education system.
  • 2002-2003. Development and experimentarion of the Spanish MEC European Language Porfolio (ELP) for students aged 12 to 18. Product: ELP  Validated Model: 52.2003.     available at:
    • http://www.oapee.es/oapee/inicio/iniciativas/portfolio/portfolios-validados-esp.html
  • 1998-2000. Construcción de las competencias en el aprendizaje de lenguas extranjeras por parejas.  (MEC.  PB96-1219).
    • Research focus:Oral communication tasks in across-the curriculum themes in Primary Education. 
  • 1995-1997. Uso comunicativo del inglés en tareas interdisciplinares en el segundo ciclo de la enseñanza primaria. Entidad financiadora:  (Ayudas a grupos emergentes. UAB.  Nº00 600106).
    • Research focus: Oral communication tasks in across-the curriculum themes in Primary Education.

/* Style Definitions */ table.MsoNormalTable {mso-style-name:”Taula normal”; mso-tstyle-rowband-size:0; mso-tstyle-colband-size:0; mso-style-noshow:yes; mso-style-priority:99; mso-style-qformat:yes; mso-style-parent:””; mso-padding-alt:0cm 5.4pt 0cm 5.4pt; mso-para-margin-top:0cm; mso-para-margin-right:0cm; mso-para-margin-bottom:10.0pt; mso-para-margin-left:0cm; line-height:115%; mso-pagination:widow-orphan; font-size:11.0pt; font-family:”Calibri”,”sans-serif”; mso-ascii-font-family:Calibri; mso-ascii-theme-font:minor-latin; mso-hansi-font-family:Calibri; mso-hansi-theme-font:minor-latin; mso-fareast-language:EN-US;}