1. «‘Batalla de monjos’. Notes sobre la polèmica entorn de Rei i monjo d’Àngel Guimerà i El rei monjo de Frederic Soler», dins: Actes del Col·loqui sobre Àngel Guimerà i el teatre català al segle XIX (El Segle Romàntic), edició a cura de Josep M. Domingo i Miquel M. Gibert, Tarragona, Diputació de Tarragona, 2000, p. 133-154. 
  2. «La recepció del teatre de Leonid Andreiev a l’escena catalana (1924-1936)», dins: Actes del Dotzè Col·loqui Internacional de Llengua i Literatura Catalanes. Universitat de París IV-Sorbonne, 4-10 de setembre de 2000, vol. 1, a cura de Marie-Claire Zimmermann i Anne Charlon, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2003, p. 295-311.
  3. «La fam, de Joan Oliver», dins: Lectures de batxillerat 2003-2005, Barcelona, Proa, 2003, p. 225-259.
  4. «Capítol I. La representació teatral: del text a l’escena. L’espai i el temps», «Capítol II. Els creadors de la representació teatral: l’actor, el director, l’espectador», «Capítol III. Dels orígens del teatre a la commedia dell’arte», «Capítol IV. Del teatre elisabetià al drama romàntic». «Capítol V. Del naturalisme al teatre èpic», dins: La representació teatral, Barcelona, Editorial UOC, 2003 (Humanitats, 77), p. 21-258. Els dos primers amb Joaquim Noguero i Ribas. [ISBN: 84-9788-016-1.]
  5. (amb Isabel Graña) «Joaquim Molas», dins: Pensar la contemporaneïtat. Divuit converses sobre la història, d’Agustí Colomines i Vicent Olmos (editors), Catarroja / Barcelona / Palma, Afers, 2005, p. 317-326.
  6. «La dramatúrgia catalana: reserva integral zoològica», dins: La dramatúrgia als Països Catalans. Barcelona, Associació d’Escriptors en Llengua Catalana, 2005, p. 31-39.
  7. «La trayectoria intelectual de Ramon Vinyes: de la República al exilio (1931-1940)», Memorias. Revista Digital de Historia y Arqueología desde el Caribe [Universidad del Norte, Barranquilla, Colòmbia ], any 2, núm. 3 (2005). 37 p.
  8. «La dramatúrgia ‘excèntrica’ de Manuel Molins», dins: I Simposi Internacional sobre Teatre Català Contemporani. De la Transició a l’actualitat, Barcelona, Institut del Teatre, 2006, p. 235-272. 
  9. [diverses entrades] Catalunya durant el franquisme. Diccionari, dirigit per Carme Molinero i altres, Barcelona, CEFID / Eumo, 2006.
  10. «Ball robat, de Joan Oliver», dins: Lectures de batxillerat 2005-2007, Barcelona, Proa, 2006, p. 259-298. 
  11. «D’Olors a Salamandra. Quatre nòtules i una cua», dins: El teatre de Josep M. Benet i Jornet (‘L’habitació del nen’ i altres), coord. Christian Camps, Péronnas, Les Éditions de la Tour Gile, 2006, p. 39-52.
  12. «Domènec Guansé: “Fer que la revolució sigui, com ho volia ésser el catalanisme, una cultura” (1936-1939)», dins: La projecció social de l’escriptor en la literatura catalana contemporània, a cura de Ramon Panyella, Lleida, Punctum & GELCC, 2007, p. 493-503. 
  13. «Abécédaire de l’univers parallèle. À propos de L’habitació del nen», dins: Autour de l’oeuvre du J. M. Benet i Jornet. “La chambre de l’enfant”. Quatre études et un entretien, edició a cura de Montserrat Prudon, París, Éditions de l’Amandier, 2007, p. 67-83.
  14. «Dramatúrgies de circumstàncies (1936-1939): el teatre d’agitprop castellà i català», dins: Literatura comparada catalana i espanyola al segle xx: gèneres, lectures i traduccions (1898-1951). I Simposi sobre literatura comparada catalana i espanyola al segle xx, a cura de Miquel M. Gibert, Amparo Hurtado Díaz i José Francisco Ruiz Casanova, presentació d’Enric Gallén, Lleida, Punctum & Trilcat, 2007, p. 129-142.
  15. «Guerra i exili: novel·lar la barbàrie», dins: La literatura catalana en una perspectiva europea, dirigida per Marina Gustà i Núria Santamaria, Barcelona, Departament de Presidència de la Generalitat de Catalunya i Institut Ramon Llull, 2007, p. 106-115. [Edicions també en anglès i castellà.]
  16. «Benet / Belbel: dramatúrgia enguionatjada?», dins: 2n Col·loqui Europeu d’Estudis Catalans. La intertextualitat a la literatura de la postguerra fins avui, vol. 2, edició a cura de Christian Camps i Montserrat Roser, Péronnas,  Centre d’Études et de Recherches Catalanes de la Université Montpellier III, Association Française des Catalanistes, Éditions de la Tour Gile, 2007, p. 171-185.
  17. «Manuel Molins: poètica oberta», Teatre, passions i (altres) insolències. Lectures sobre la dramatúrgia de Manuel Molins, edició a cura de Francesc Foguet i Biel Sansano, València, Universitat de València, 2008, p. 93-115.
  18. «La dramatúrgia catalana», dins: Teatre en temps de guerra i revolució (1936-1939), Lleida, Punctum & Generalitat de Catalunya, 2008, p. 55-75.
  19. «L’agitprop teatral del Bloc Obrer i Camperol (1931-1934)», dins: La República de les Lletres. Les lletres de la República, edició de Germà Colón Domènech i Santiago Fortuño Llorens, Castelló de la Plana: Fundació Germà Colón Domènech i Publicacions de la Universitat Jaume I, 2008, p. 75-118.
  20. «Les reconstruccions històriques de la ciutat»,  dins: Narratives urbanes. La construcció literària de Barcelona, edició acura de Margarida Casacuberta i Marina Gustà, Barcelona, Fundació Antoni Tàpies, 2008, p. 251-275. [Edicions en castellà i en anglès.]
  21. «Crònica i evocació des d’estranya contrada (Mèxic, 1942-1961)», dins: Artur Bladé i Desumvila: escriptor de l’Ebre català, cronista de l’exili, de Xavier Garcia et al., Tarragona, Arola, 2008, p. 151-175.
  22. «Del Verb fet Carn», dins: Joan Casas: “L’últim dia de la creació” i altres, coord. Christian Camps, Péronnas, Éditions de la Tour Gile, 2008, p. 55-72.
  23. «Petita geografia imaginària dels llocs angladians», dins: V Premi de Narrativa M. Àngels Anglada,  Figueres, Institut Ramon Muntaner, 2008, p. 43-56.
  24. «El teatre hongarès a l’escena catalana (1939-2003)», dins: Actes del catorzè col·loqui internacional de llengua i literatura catalanes.Universitat Eötvös Loránd de Budapest, 4-9 de desembre de 2006, edició de Kálmán Faluba i d’Ildikó Szijj, vol. 1, Barcelona, AILCC / Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2009, p. 171-184.
  25. «El teatre a Barcelona l’any 1938: la paradoxa de la continuïtat», dins: Barcelona, 1938. Capital de tres governs. Política i cultura. Textos del congrés, a cura de Laia Arañó Vega, Barcelona, Fundació Carles Pi i Sunyer, 2009, p. 364-385. [Format CD]
  26. «El teatre i el cinema: influències i projecció exterior (1907-2007)», dins: Els Països Catalans i Europa durant els darrers cent anys, coordinat per Albert Balcells, Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 2009, p. 125-139. Publicacions del Centenari. 
  27. «Sobre la felicitat. Notes per a una lectura de Ball robat, de Joan Oliver», dins: Lectures de literatura catalana contemporània. Noves aproximacions, a cura de Joan R. Veny-Mesquida, Jordi Malé i Andratx Badia, Lleida, Pagès, 2009, p. 77-90.
  28. «Maria Àngels Anglada, “dona de lletres”», dins: Gènere i modernitat a la literatura catalana contemporània, a cura d’Enric Cassany, Lleida, Punctum & GELCC, 2009, p. 111-119.
  29. «El teatre i el cinema: influències i projecció exterior (1907-2007)», dins: Els Països Catalans i Europa durant els darrers cent anys, coordinat per Albert Balcells, Barcelona, Institut d’Estudis Catalans, 2009, p. 125-139.
  30. «Mirador teatral : una modernitat europea (1929-1936)», dins: Concepcions i discursos sobre la modernitat en la literatura catalana dels segles XIX i XX, a curar de Ramon Panyella, Lleida, Punctum & GELCC, 2010, p. 155-170.
  31. «Estratègies de mobilització i formes d’autogestió teatrals en l’escena catalana dels anys 1975 i 1976», dins M. Muntaner, M. Picornell, M. Pons i J. A. Reynés (eds.), Transformacions. Literatura i canvi sociocultural dels anys setanta ençà, València, Universitat de València, 2010, p. 227-246. 
  32. «L’impacte del cinema sonor en el teatre català. Raons i controvèrsies (1929-1931)», dins Imma Creus, Maite Puig i Joan R. Veny (ed.), Actes del Quinzè Col·loqui Internacional de llengua i Literatura Catalanes. Lleida, 2009, vol. 2, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2010, p. 385-396.
  33. «El teatre a Barcelona l’any 1938: la paradoxa de la continuïtat», dins: Laia Araño Vega (ed.), Barcelona, 1938. Capital de tres governs, vol. 2, Art, cultura i intel·lectuals, Barcelona, Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals, 2010, p. 195-227 (vol.2). [Versió abreujada a «El teatre a Barcelona l’any 1938: una visió jocosament partidista», Revista del Col·legi Oficial de Doctors i Llicenciats en Filosofia i en Ciències de Catalunya, núm. 134 (gener de 2011), p. 53-62.]
  34. «La revolta de Caín. Notes per a una lectura d’Allò que tal vegada s’esdevingué, de Joan Oliver», dins: Llegir els clàssics. Estudis i interpretacions, edició a cura d’Enric Falguera, Jordi Malé I Joan R. Veny-Mesquida, Lleida, Pagès, 2011, p. 113-135.
  35. «Sergi Belbel», dins Teatre català, edició a cura de Jordi Lladó i Vilaseca, Barcelona, FUOC, 2011, p. 1-24.
  36. «Vigència del teatre d’Eduard Vidal i Valenciano», dins Ramon Arnabat et al., 150 anys de música. Societat Coral El Penedès, edició a cura de Joan Solé Bordes, Vilafranca del Penedès, Societat Coral El Penedès, Institut d’Estudis Penedesencs, 2012, p. 83-103.
  37. «Margarida Xirgu en América Latina: compromiso y vivencia de la catalanidad en el exilio», dins: José M. Muriá i Angélica Peregrina (coord.), Presencia catalana, Mèxic, D. F., Instituto Nacional de Antropología e Historia, 2012, p. 129-147.
  38. «La literatura dramàtica catalana del segle XXI: una aproximació crítica», dins: La literatura catalana contemporània: intertextos, influències i relacions, Barcelona: Societat Catalana de Llengua i Literatura, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, i Universitat autònoma de Barcelona, 2013, p. 121-132.
  39. «Redes, estéticas y dramaturgias del anarquismo y el socialismo catalanes en los años veinte», dins: César de Vicente Hernando (ed.), Una generación perdida. El tiempo de la literatura de avanzada (1925-1935), Doral, Florida, USA, Stockcero, 2013, p. 102-124.
  40. «Els miralls de la història en la dramatúrgia contemporània catalana (1989-2012)», dins: El desig teatral d’Europa, edició de Víctor Molina i John London, Lleida, Punctum, 2013, p. 119-140.
  41. «Josep Robrenyo contra Napoleó», dins Josefina Salord (coord.), Vicenç Albertí i el teatre entre la Il·lustració i el Romanticisme, vol. 2, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2013, p. 148-178.
  42. «La crítica teatral de Domènec Guansé a La Publicitat i a La Rambla (1931-1936)», dins: Miscel·lània Jordi Bruguera, vol. 1, Barcelona, Publicacions de l’Abadia de Montserrat, 2013, p. 147-168.
  43. (amb Josep Camps i Arbós) «Una proposta de rutes literàries pel Pla d’Urgell», dins: Jordi Chumillas i Ricard Girame (ed.), Pels vells carrers de poble. Territori, marca, educació i patrimoni, Vic, Servei de Publicacions Institucionals, Universitat de Vic-Universitat Central de Catalunya, 2014, p. 185-193. 
  44. (amb Montserrat Corretger) «Els Retrats literaris de Domènec Guansé», dins: Aproximació a l’altre / An Approach to the other. Biografies, semblances i retrats / Biographies, resemblances and portraits, Amsterdam / Philadelphia, John Benjamins Publishing Company, 2015, p. 83-89.
  45. «Joan Oliver sota la vigilància de la policia franquista (1948-1977)», dins: Montserrat Corretger, Pompeu Casanovas i Vicent Salvador (ed.), El compromís literari en la modernitat. Del període d’entreguerres al postfranquisme (1920–1980), Tarragona / Melbourne, Publicacions Universitat Rovira i Virgili Royal Melbourne Institute of Technology, 2016, p. 147-158. [DOI: 10.17345/9788484244455]
  46. «Une identité menacée, une inclusion précaire. Le thème de l’immigration dans la littérature dramatitque catalane (2008-2015)», dins: Fabienne Crastes (ed.),  L’étranger. Altérité, altération, métissage, Corsica, Albiana / Università di Corsica, 2017, p. 247-260.
  47. «La repressió de les lletres catalanes: el cas de Manuel de Pedrolo (1962-1972)», dins: Carles Santacana (coord.), Quan tot semblava possible… Els fonaments del canvi cultural a Espanya (1960-1975), València, Publicacions de la Universitat de València, 2018, p. 151-175. 
  48. «El pensament polític de Màrius Torres (1934-1942)», dins: Josep Camps Arbós, Imma Farré Vilalta i Joan R. Veny-Mesquida (cur.), La ciutat d’ideals que volíem bastir. Màrius Torres i la literatura del seu temps, Lleida, Aula Màrius Torres & Pagès Editors, 2018, p. 75-88.
  49. «Rafael Tasis, crític i confident literaris d’Odó Hurtado», dins: Montserrat Bacardí i Francesc Foguet (cur.), Constel·lació tasiana: contextos i relacions, edició a cura de Montserrat Bacardí i Francesc Foguet, Barcelona, Societat Catalana de Llengua i Literatura, filial de l’Institut d’Estudis Catalans, 2018, p. 147-169.
  50. «Tres entre molts: perspectives mironianes de la contemporaneïtat», dins: Àlex Broch, Jordi Cornudella i Francesc Foguet (cur.), Teatre català avui 2000-2017, Juneda, Fonoll, 2018, p. 195-217.
  51. «Joan Oliver Under Francoist Police Surveillance (1948–1977)», dins: Pompeu Casanovas, Montserrat Corretger, Vicent Salvador (ed.), The Rise of Catalan Identity. Social Commitment and Political Engagement in the Twentieh Century, Cham, Springer Nature Switzerland, 2019, p. 159-169. [ISBN 978-3-030-18143-7]
  52. «El teatre de Pau Faner en grau de temptativa», dins: Pilar Arnau, Ismael Pelegrí i Josefina Salord (cur.), Pau Faner, fabulador, Lleida / Maó, Punctum & Institut Menorquí d’Estudis, 2019, p. 127-147.
  53. «La dramatúrgia política de Maria Aurèlia Capmany (1959-1968)», dins: Isabel Marcillas i Biel Sansano (cur.), Dramatúrgies contemporànies per a la igualtat: autories, escenificacions, recepcions. Una visió comparatista, València, Universitat de València, 2019, p. 247-268.
  54. (amb Eva Saumell), «Las figuraciones de la vejez en la literatura dramática catalana contemporánea», a Miquel Cruz Morente & Ivan Gisbert López (eds.), Formas de la alteridad en la cultura contemporánea: la ruptura de límites y fronteras, Berlín, Peter Lang GmbH, 2019, p. 207-222.
  55. «Maria Aurèlia Capmany, la història feta memòria», dins Joan Vergés Gifra, Francesco Ardolino i Marta Nadal Brunès (eds.), Maria Aurèlia Capmany, escriptora i pensadora, Girona, Documenta Universitària, 2019, p. 39-56. [ISBN: 978-84-9984-496-1]
  56. «Margarida Xirgu i Subirà. La gran diva del teatre català», dins Borja de Riquer (ed.), Vides catalanes que han fet història, Barcelona, Edicions 62, 2020, p. 740-746. [ISBN: 978-84-297-7884-7]