Masters and doctoral supervision

DOCTORAL THESIS DIRECTED

"Educació científica en comunitat des d’un enfocament sociocultural: L’hort escolar com a entorn d’aprenentatge per a incloure les families." PhD student: Arnau Amat Vinyoles. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2014. Qualification: Cum Laude

“Contextos CLIL en la Formación inicial del profeesorado de ciencias; análsis de la interacción desde una perspectiva sociocultura” PhD student: Sílvia Lizette Ramos de Robles. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2010. Qualification: Cum Laude

“Ciència Escrita: Indentificació de característiques rellevants per a l’ensenyament de les ciències” PhD student: Lola Rivera Santaló. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2010. Qualification: Cum Laude

“Discursos de Educação Ambiental na Formação de Educadores(as) Ambientais: uma abordagem a partir da análise crítica do discurso” PhD student: Laísa Maria Freire dos Santos. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2010. Qualification: Cum Laude

“La construcción de cuentos como proceso de modelización compleja y sostenible del entorno en la formación inicial de maestros de educación infantil desde la perspectiva de la semiótica social” PhD student: Maria Luisa Orellana. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2008. Qualification: Cum Laude

“La comunicació multimodal em l’ensenyament del cicle de l’aigua” PhD student: Conxita Màrquez Bargalló. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Publication year: 2002. Qualification: Cum Laude

 “Evolució de les estratègies discursives i de les identitats situades en un projecte d’aprenentatge integrat de ciències i anglès a Primària plantejat en base al coteaching” PhD student: Laura Valdés. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course: 2012/13

“Educar per a la sostenbilitat en comunitat. Recerca sobre un projecte educatiu compartit a partir d'un hort escolar” PhD student: Arnau amat Vinyoles. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2009/10

“Anàlisi de la interacció mestres - educadors/es ambientals en l'avaluació d'activitats d'Educació per a la Sostenibilitat del Pla de Dinamització Educativa de Sant Cugat del Vallès” PhD student: Pere Grau RocaDoctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2008/09

“L'argumentació en un context de presa de decisió per consens a l'hort de l'escola” PhD student: Miren Rekondo IpaguirreDoctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2008/09

“Educació per a la sostenibilitat, participació comunitària i agroecologia en l'àmbit de l'Agenda 21 Escolar Municipal” PhD student: German Llerena del CastilloDoctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2008/09

“L'avaluació interna de xarxes internacionals que promouen l'educació per al desenvolupament sostenible: el cas de la Xarxa Europea Support” PhD student: Esther Sabio ColladoDoctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2008/09

“Formació permanent de mestres em educació ambiental em xarxa: anàlisi Del contrast i creació de perfils em un context multicultural” PhD student: Mercè Guilera Pagan. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2008/09.

“El discurs entre l’alumne de 4t d’ESO i el nen de cicle inicial de primària entron el fenòmen de la flotació” PhD student: Regina Civil Sirera. Doctorate Program in Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality Accredited Program. Registration course 2006/07.

 

DOCTORATE EXCHANGE STUDENTS' TUTORING

Angélica Cosenza, grant holder of the program PDEE/CAPES from the doctorate program of NUTES/UFRJ from Federal University of Rio de Janeiro, "La justícia ambiental: dislocacions i les oportunitats per a l'educació ambiental i l'educació científica". Stay in UAB February-June 2013

Soňa Chlebničanová, grant holder of the program Erasmus from the doctorate program MATEJ BEL UNIVERSITY IN BANSKA BYSTRICA, SLOVAKIA,  “Gestión de la Educación para el desarrollo sostenible en las escuelas primàrias y secundarias". Stay in UAB April-July 2012

Laísa Maria Freire dos Santos, grant holder of the program PDEE/CAPES from the doctorate program of NUTES/UFRJ from Federal University of Rio de Janeiro, “Discursos de Educação Ambiental na formação de educadores(as) ambientais: uma abordagem a partir da Análise Crítica do Discurso”.  Stay in UAB March-October 2009

 

MASTER'S AND DOCTORAL DEGREE RESEARCH WORKS DIRECTED 

“Comprensión del concepto de desarrollo sostenible en estudiantes de administración de empresas: evaluación a través de mapas cognitivos.” Adela Vélez Rolón. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2013-2014.

“Construint l’aprenentatge integrat de ciències i anglès a Primària, retrat d’una evolució  fruit del coteaching i la pràctica autoreflexiva” Laura Valdés. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2011/2012

“Interacció verbal en la formació inicial de professorat d’educació primària mediat per un model didàctic analògic del sistema Sol-Terra” Anna Casals Martorell. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2011/2012

“El model d’alimentació que reflecteixen els llibres de text d’ESO” Maite Fons. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2009/10.

Educació per a la sostenibilitat en menjadors escolars ecològics Aitana Vidal. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2009/10.

“La evaluación de actividades de redes que promueven la educación para el desarrollo sostenible: el caso de la evaluación interna de al red europea SUPPORT” Esther Sabio Collado. Interuniversity Program on Environmental Education, autonomous University of Barcelona. Presented in 2009/10

Estudio de caso para la evaluación de una agenda 21 escolar municipal. El caso de Sant Cugat del Vallès Germán Llerena del Castillo. Interuniversity Program on Environmental Education, autonomous University of Barcelona. Presented in 2008/09

L'hort escolar sostenible i el model que en té el professorat Arnau Amat VinyolesOfficial Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2008/09.

 “O papel das perefeituras na implantação da agenda 21 na escola: Estudo de casos no Nordeste brasileiro e em Catalunha (Espanha)” Luis Llerena del Castillo. Programa Regional de Pos-Graduaçao em Desenvolvimento e Meio Ambiente-Sub-Programa UFPB/UEPB, Federal University of Paraíba, Brasil. Presented in 2008/09.

“Proceso de modelización científica en contextos multilingües: una aproximación desde la formación inicial del profesorado” Silvia Lizette Ramos de Robles. Programa de Doctorat en Didàctica de les Ciències i de les Matemàtiques, Autnonomous University of Barcelona. Quality award Program. Presented in 2008/09.

“Comparación entre los programas de Agendas 21 Escolares de Paraiba (Brasil) y Barcelona (España)”. Lluis Llerena. Regional Program of Pós-Graduaçao em desenvolvimiento e Meio Ambiente. Subprogram UFPB/UEPB, Universidade Federal da Paraíba. Presented in 2008.

“Evaluación de los programas de desarrollo educativo en educación ambiental de ámbito municipal: El caso de Sant Cugat del Vallès”. Pere Grau. Interuniversity Doctorate on Environmental Education, autonomous University of Barcelona.  Presented in 2008

“Análisis del discurso en la toma decisiones en relación a la crisis ambiental del agua en contextos de interacción grupal de niños de educación primaria”. Miren Rekondo. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2008

 “Diagnosi de les activitats d'educació ambiental del Pla de Dinamització Educativa de l'Ajuntament de Sant Cugat: cap a una educació per la sostenibilitat” Pere Grau Roca.  Interuniversity Program on Environmental Education, autonomous University of Barcelona. Presented in  2007/08

“L’estil comunicatiu de professors en formación en una situació de tutoria intergeneracional per a la creació de textos científics en anglès a l’educació primària” Alexandra Benavides Bargalló. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2007/08.

“Presa de decisions per consens a l’hort de l’escola” Miren Rekondo Ipaguirre. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2007/08.

“Las representaciones sociales de los estudiantes de magisterio sobre la crisis ambiental del agua”  Marco Zagal Zagal. Official Master on Research in Mathematics and Experimental Sciences. Mathematics and Experimental Sciences Didactics Department, Autonomous University of Barcelona. Presented in 2007/08.

“El discurs entre l’alumne de 4t d’ESO i el nen de cicle inicial de primària entron el fenòmen de la flotació” Regina Civil Sirera. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Universidad Autónoma de Barcelona. Programa amb menció de qualitat. Presented in 2006/07.

“La formació permanent de mestres em Educació Ambiental: Anàlisi del contrast que s’estableix em un workshop internacional sobre Recerca-Acció” Mercè Guilera Pagan. Interuniversity Program on Environmental Education, autonomous University of Barcelona. Presented in 2004/05.

“El raonament científic dels alumnes de 16 a 18 anys: formulació de hipòtesi de resolució de problemes experimentals sobre éssers vius” Manuel Fabregat García. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 2003/04.

“Ciencia y lenguaje en Educación Infantil: Creación y valoración de cuentos para el trabajo de ciencias en educacación infantil desde una perspectiva compleja” Maria Luisa Orellana Campbell. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 2002/03.

“Ideas de los futuros maestros de educación infantil sobre enseñanza y aprendizaje de las ciencias” Núbia del Carmen Mena Murillo . Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 2000/01.

“Ideas de los estudiantes de la titulación de maestro en educación infantil acerca de la naturaleza de las ciencias” Isabel Salazar Suárez. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 1998/99.

“Estudi sobre les perspectives dels mestres de primaria d'escoles pilot que utilitzen el curriculum Ciència 6-12” Xavier Vilar Duràn. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 1995/96.

“Las percepciones de los alumnos de 12 y 16 años sobre els factors de risc-prevenció de les enfermetats cardiocirculatories i la seva relació amb les concepcions de cor circulatori” Felip Fernández Giribés. Doctorate Program on Sciences and Mathematics Didactics, Autonomous University of Barcelona. Quality award program. Presented in 1994/95.

“El sistema de comportaments, actituds i valors dels adolescents 12-16 en relació a la salut i bases comparatives de propostes curriculars en educació per a la salut a secundaria”. Núria Gelonch Bru. Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Ordenació Educativa. Generalitat de Catalunya. Presented in 1994.

“Estudi dels diferents perfils de mestres de primària en relació al desplegament curricular a ciències”. Xavier Vilar Duran. Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Ordenació Educativa. Generalitat de Catalunya. Presented in 1994.

“L'Energia. Un tema vehicle per a la investigació de l'avaluació formadora en el marc d'un ensenyament constructivista de les ciències”. Carlos Castel Subias. Departament d'Ensenyament. Direcció General d'Ordenació Educativa. Generalitat de Catalunya. Presented in 1993.

 

FINAL DEGREE WORKS DIRECTED

Infantile Education Degree (Autonomous University of Barcelona):

“L’hort escolar ecològic: Tocar l’hort, pensar les ciències” Sara Gracia Sojo. Presented in 2012/13

 “L’hort escolar ecològic: Un espai per actuar, pensar, sentir, aprendre i crèixer” Lidia Bassons Vendrell. Presented in 2012/13

“Com observar i documentar l’experimentació a l’educació infantil” Ariadna Esteban Prat. Presented in 2012/13

 “Experimentem tots junts: Comparació de dos entorns d’aprenentatge de l’experimentació al parvulari” Alba Quesada Molina . Presented in 2012/13

“L’experimentació a l’EB Mimosa: El projecte Tàpies i l’hora del menjar” Maria Mercè Austrich. Presented in 2012/13

“L’experimentació amb materials a l’escola bressol” Núria Giménez Dejoz. Presented in 2012/13

 

Environmental Sciences Degree or Bachelor (Autonomous University of Barcelona):

“Promoció del paper de les families a l’agroecologia escolar: Disseny, realització i avaluació de tallers per families als horts escolars”. Laura de la Orden. Treball final de grau del Grau de Ciències Ambientals, Universitat Autònoma de Barcelona, Sabrià. Presented in 2014

“El desenvolupament d'una Agenda 21 Escolar a Nicaragua: una experiencia de transformació dels patis de preescolar comunitari l'Estrellita del Futuro Eva Campi Miralles. Presented in 2012/13.

“El desenvolupament d'una Agenda 21 Escolar a Nicaragua: una experiencia de transformació dels patis del preescolar Panamà Soberano Maria Garcia Parisi. Presented in 2012/13.

“Agroecologia periurbana a Sant Cugat del Vallès: Document Base per a la redacció del Pla de Gestió i Desenvolupament del parc rural de la Torre Negra” Aitana Martín-Aragón Navarro. Presented in 2006/07.

 “Programa d’Escoles Verdes: Evolució i estat actual” Ester Sanglas Baulenas. Presented in 2002/03.

“L’ambientalització de l’Escola Infantil Tàndem: L’ús de bolquers reutilitzables” Marta García Traveria. Presented in 2001/02.


Environmental Sciences Bachelor (University of Barcelona):

“L’educador agroambiental en l’àmbit escolar. Creació d’un model de competències” Gema Liberato Salmerón. Presented in 2012/13.

Campus d'excel·lència internacional U A B