Aportacions a congressos

Congressos internacionals

Hernández, M.I., Couso, D. (2017) Establishing links between science communicators and educators in practical work outside classrooms. Comunicació oral. ESERA Conference.

Grimalt, C., Hernández, M.I., López, V. (2016) REVIR (REalitat i VIRtualitat): pràctica científica en un laboratori informatitzat. Taller. STEAM Education Conference.

Hernández, M.I., López, V. (2014) The REVIR project: an approach to bridge the school - university gap in science. Comunicació oral. HOPE Annual Forum on Inspiring Young People to Study Physics.

Hernández, M.I., Ríos, R., Pintó, R. (2014) How students conceptualize absorption of infrared radiation when interacting with matter? Findings from a research study and implications for an instructional design. Comunicació oral. GIREP - MPTL.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2013) Análisis de las estrategias de diseminación de resultados de proyectos de investigación e innovación en didáctica de las ciencias: el proyecto DESIRE. Comunicació oral. IX Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2013) The process of iterative development of a teaching/learning sequence on Acoustic Properties of Materials. Comunicació oral. ESERA Conference.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2013) How do funded science education projects disseminate their outcomes to target audiences? Analysis of the current status and recommendations for more effective dissemination. comunicació oral. ESERA Conference.

Hernández, M.I., Couso, D., Pintó, R. (2012) Contributions from the analysis of students’ learning pathways to the refinement of the design principles of a teaching-learning sequence with a model-based inquiry approach on the Acoustic Properties of Materials. Comunicació oral. World Conference on Physics Education.

Hernández, M.I. (2012) The iterative development of an ICT-enhanced teaching proposal on ‘Acoustics education’ within the framework of the REVIR project. Comunicació oral. 10th International Conference on Computer Based Learning in Science.

Pintó, R., Constantinou, C., Hernández, M.I., Livitziis, M. (2011) Transfer of a teaching/learning sequence on Acoustic Properties of Materials from Spain to Cyprus. Comunicació oral. ESERA Conference.

Hernández, M.I., Couso, D., Pintó, R. (2011) Students’ understanding of the influence of the internal structure of materials on sound attenuation. Comunicació oral. ESERA Conference.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2010) Iterative development of a teaching/learning sequence on Acoustic Properties of Materials. Comunicació oral. GIREP - ICPE - MPTL Conference 2010: Teaching and Learning Physics today: Challenges? Benefits?.

Pintó, R., Couso, D., Hernández, M.I. (2009) Design-Based research on Materials Science: Modelling and Inquiring Sound Attenuation. Comunicació oral.Annual International Conference of the National Association of Research in Science Teaching (NARST 2009): Grand Challenges and Great Opportunities in Science Education.

Hernández, M.I., Pintó, R., Couso, D. (2009) Iterative development of an inquiry-oriented teaching/learning sequence on acoustic properties of materials. Póster. ESERA Conference.

Pintó, R., Hernández, M.I., Couso, D. (2009) Promoting student understanding of acoustical properties of materials through faded scaffolding in a teaching learning sequence within the inquiry-oriented and modelling-based framework. Comunicació oral. ESERA Conference.

Lavonen, J., Byman, R., Constantinou, C., Kallery, M., Kariotoglou, P., Lombardi, S., Hernández, M.I., Loukomies, A., Monroy, G., Papadouris, N., Petridou, E., Pintó, R., Pnevmaticos, D., Psillos, D., Spyrtou, A., Testa, I. (2009) Students’ Motivation on Learning Material Science Teaching Modules in Five Countries. Comunicació oral. ESERA Conference.

Pintó, R., Couso, D., Hernández, M.I. (2008) Modelling and inquiring sound attenuation: a design-based research on an ICT enhanced unit on Materials Science. Comunicació oral. International GIREP 2008Conference: Physics Curriculum Design, Development and Validation.

Pintó, R., Couso, D., Hernández, M.I. (2008) Modelling and inquiring sound attenuation: a design-based research on a module on Materials Science. Póster. International GIREP 2008 Conference: Physics Curriculum Design, Development and Validation.

Hernández, M.I., Pintó, R., Couso, D. (2008) The use of findings from educational research in the design of a modelling and inquiry-oriented activity sequence on sound attenuation. Comunicació oral. International GIREP 2008 Conference: Physics Curriculum Design, Development and Validation.       

Hernández, M.I., Pintó, R. (2007)  Analysis of students’ representations of sound when using simulations. Comunicació oral. International Conference on Physics Education.

Hernández, M.I., Pintó, R., Couso, D. (2007) Teachers’ perceptions of computer modelling applications. Comunicació oral. ESERA Conference                                                        

Congressos d'àmbit nacional

Hernández, M.I. (2016) Comunicant ciència en tallers experimentals per estudiants d’educació primària i secundària: Aportacions de la didàctica de les ciències experimentals al disseny, implementació i avaluació de tallers de comunicació científica. Conferència invitada. 6ª Escola de primavera de comunicadors ACER’

Hernández, M.I., Couso, D. (2016) El Programa Amgen Exper(i)ència vist pels seus protagonistes: Què els hi ha aportat a alumnat, professorat i científics/ques participants? Conferència invitada. Acte de Cloenda de la I Edició del Programa Amgen Exper(i)ència de la Fundació Catalana per a la Recerca i la Innovació.

Hernández, M.I. (2015). L’avaluació del projecte REVIR: Com el valora el professorat de ciències de secundària. Comunicació oral. Jornada "Les eines digitals per a l'Ensenyament de les Ciències a Secundària: Oportunitats i reptes" (Barcelona, Spain).

Grimalt, C., Hernández, M.I., Herreras, L. (2015) Grup d'innovació DIATIC: Ensenyament de les ciències a través de les TIC. Comunicació oral. VI Jornades de l'Ensenyament de la Física i la Química.

Hernández, M.I. (2010) Desenvolupament iteratiu d’una seqüència d’ensenyament i aprenentatge sobre propietats acústiques dels materials. Comunicació oral. X Encuentro de Estudiantes en Didáctica de la Matemática y las Ciencias Experimentales.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2010) The process of iterative development of a teaching/learning sequence on Acoustic Properties of Materials. Comunicació oral. II Escola de Primavera per Joves Investigadors/es en Didàctica de les Matemàtiques i de les Ciències de Catalunya y I Jornades doctorals.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2009) Desarrollo iterativo de una secuencia de enseñanza y aprendizaje sobre propiedades acústicas de los materiales. Comunicació oral. VIII Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias.

Hernández, M.I., Pintó, R. (2007) Construcció d’un model d’atenuació del so per part dels alumnes de secundària al llarg d’una seqüència d’ensenyament sobre acústica. Comunicació oral. I Escola de Tardor per Joves Investigadors en Didàctica de les Ciències i les Matemàtiques de Catalunya.

Campus d'excel·lència internacional U A B