Llibres i capítols

Llibres:

Hernández, M.I., Couso, D. (2016) Comunicando ciencia en talleres experimentales para estudiantes de educación primaria y secundaria: Aportaciones de la didáctica de las ciencias experimentales al diseño, implementación y evaluación de talleres de comunicación científica. Universitat Autònoma de Barcelona.

Debry, M., Lauritsen, X., Hernández, M.I., Panzavolta, S., Laval, D., Brandorff, E. ( 2013)  Reach Out Desire Toolkit. Dissemination and exploitation of Science, Technology, Engineering and Mathematics Education projects in Europe. Editors: M. Debry & A. Gras-Velázquez.

Capítols de llibres:

Hernández, M.I., Pintó, R. (2016) The Process of Iterative Development of a Teaching/Learning Sequence on Acoustic Properties of Materials. Iterative Design of Teaching-Learning Sequences: Introducing the Science of Materials in European Schools, pp:129-166.Springer. Editors: D. Psillos & P. Kariotoglou.

Gras-Velazquez, A., Swarzenbacher, B., Tasiopoulou, E., Debry, M., Bargoin, M., Kudenko, I., Hernández, M.I.  (2013). The Scientix observatory: online communication channels with teachers and students benefits, problems and recommendations. The Joy of Learning – EDEN Annual Conference Proceedings.

Pintó, R., Hernández, M.I., Constantinou, C. (2013) On the transfer of teaching-learning materials from one educational context to another. Topics and trends in current science education. 9th ESERA Conference Selected Contributions. Springer. Editors: C. Bruguière, P. Clément & A. Tiberghien.

Couso, D, Hernández, M.I., Pintó, R. (2011) Unidades didácticas y proyectos de calidad en la enseñanza de la física. Parte I: Indagación y modelización sobre las propiedades acústicas de los materiales en el proyecto curricular. Materials Science. Física y Química. Investigación, innovación y buenas prácticas.  Graó. Coordinador: A. Caamaño.

 Pintó, R., Couso, D., Hernández,M.I. (2010) Modelling and Inquiring Sound Attenuation: Design-Based Research about an ICT-Enhanced Unit on Materials Science. GIREP 2008 International Conference: Selected Papers. The learning in Science Group, University of Cyprus. Editors: C. Constantinou & N. Papadouris

Lavonen, J., Byman, R., Constantinou, C., Kallery, M., Kariotoglou, P., Lombardi, S., Hernández, M.I., Loukomies, A., Monroy, G., Papadouris, N., Petridou, E., Pintó, R., Pnevmaticos, D., Psillos, D., Spyrtou, A., Testa, I. (2009) Students’ Motivation on Learning Material Science Teaching Modules in Five Countries Contemporary Science Education Research: Learning and Assessment. A collection of papers presented at ESERA 2009 Conference.  Editors: G. Cakmakci, M. F. Tasar  

 

 

Campus d'excel·lència internacional U A B