Publicacions científiques

 

Articles en revistes indexades:

Hernández, M.I., Couso, D., Pintó, R. (2015) Analyzing students' learning progressions throughout a teaching sequence on Acoustic Properties of Materials with a model-based inquiry approachJournal of Science Education and Technology, 24 (2), 356-377.

Hernández, M. I., Couso, D., Pintó, R. (2013)  Análisis de las estrategias de diseminación de resultados de proyectos de investigación e innovación en didáctica de las ciencias: el proyecto DESIREEnseñanza de las Ciencias (Vol. Extra: "La investigación en didáctica de las ciencias. Un compromiso con la sociedad del conocimiento”, IX Congreso Internacional sobre Investigación en Didáctica de las Ciencias). pp: 1737-1741.     

Hernández, M.I., Couso, D., Pintó, R. (2012) The Analysis of Students’ Conceptions as a Support for Designing a Teaching/Learning Sequence on the Acoustic Properties of MaterialsJournal of Science Education and Technology, 21 (6), 702-712.

Hernández, M. I., Pintó, R. (2009) Desarrollo iterativo de una secuencia de enseñanza y aprendizaje sobre propiedades acústicas de los materiales Enseñanza de las Ciencias (Vol. Extra: "Enseñanza de las Ciencias en un mundo en transformación”, VIII Congreso Internacional sobre investigación en Didáctica de las Ciencias). pp: 3564-3568

Articles en revistes no indexades amb avaluació externa:

Hernández, M.I., Ríos, R., Pintó, R. (2015) How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design. Il Nuovo Cimento C, 38 (3), Art. 97.

López, V., Hernández, M. I. (2015) Scratch as a computational modelling tool for teaching physicsPhysics Education, 50 (3), 310-316.

Hernández, M.I. i López, V. (2014). Llançament de cohets de paper a propulsió amb alumnes de primària. Ciències. Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària, 28, 10-12.

López, V., Hernández, M. I. (2013) El Scratch com a eina de modelització computacionalCiències. Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària, 26. 28-33.

Hernández, M.I., Couso, D., Pintó, R. (2011) Teaching acoustic properties of materials in secondary school: testing sound insulatorsPhysics Education, 46, 559-569.      

Pintó, R., Couso, D., Hernández, M.I. (2010) An inquiry-oriented approach for making the best use of ICT in the science classroome-Learning papers, 20, 1-14.

Hernández, M. I., Couso, D., Pintó, R. (2010) El projecte Materials Science: Disseny, implementació i validació d’unitats didàctiques sobre propietats dels materials establint vincles entre recerca i docènciaCiències. Revista del Professorat de Ciències d'Infantil, Primària i Secundària, 15. 34-38.

Couso, D., Hernández, M.I., Pintó, R. (2009) Las propiedades acústicas de los materiales: Una propuesta didáctica de modelización e indagación sobre Ciencia de MaterialesAlambique. Didáctica de las Ciencias Experimentales, 59, 66-78.

Publicacions derivades de congressos:

Hernández, M.I., López, V. (2014). The REVIR project: an approach to bridge the school - university gap in science. HOPE Annual Forum 2014 on Inspiring Young People to Study Physics. pp. 30.

Hernández, M.I., Ríos, R., Pintó, R. (2014) How secondary school students conceptualize infrared radiation - matter interaction? Findings from a research study and implications for an instructional design. Proceedings of the GIREP-MPTL 2014 International Conference on Teaching/Learning Physics: Integrating Research into Practice. Editors: C. Fazio & R. M. Sperandeo-Mineo.

Pintó, R., Hernández, M.I., Constantinou, C. (2013) On the transfer of teaching-learning materials from one educational context to another. Topics and trends in current science education. 9th ESERA Conference Selected Contributions.  Springer. Editors: C. Bruguière, P. Clément & A. Tiberghien.

Pintó, R., Couso, D., Hernández,M.I. (2010) Modelling and Inquiring Sound Attenuation: Design-Based Research about an ICT-Enhanced Unit on Materials Science. GIREP 2008 International Conference: Selected Papers. A: C. Constantinou & N. Papadouris (Eds). pp. 351-371.

Lavonen, J., Byman, R., Constantinou, C., Kallery, M., Kariotoglou, P., Lombardi, S., Hernández, M.I., Loukomies, A., Monroy, G., Papadouris, N., Petridou, E., Pintó, R., Pnevmaticos, D., Psillos, D., Spyrtou, A., Testa, I. (2009) Students’ Motivation on Learning Material Science Teaching Modules in Five Countries. Contemporary Science Education Research: Learning and Assessment. A collection of papers presented at ESERA 2009 Conference. A: Cakmakci, G., Tasar, M. F. (Eds). pp. 51-56.       


                                   

 

                                        

       

Campus d'excel·lència internacional U A B