Contribucions a congressos

Lalueza, J. L., Garcia, D., Blanch, S., Edo, M. y Peire, T. (2019). La implementación de proyectos Aprendizaje Servicio en la Universitat Autònoma Barcelona a través de las prácticas externas. El caso de la facultad de Psicologia. En A. Erkizia, M. Raposo, O. Canet, M. D. Cebrián, M. A. Barberá, G. A. Pérez, M. A. Zabalza. Actas del XV Symposium Internacional sobre el Prácticum y las Prácticas Externas “Presente y retos de futuro” (pp. 249-258). Poio: Reppe.

Blanch, S.; Edo, M.; Paris, G. (2018). Rúbrica per a millorar les competències personals i prosocials a través de la implementació de projectes ApS  durant el pràcticum als graus de mestres d’infantil i primària. Projectes de compromís social entre futurs mestres d’Educació Infantil i les escoles. X Congrés Internacional Docència Universitària i Innovació. Universitat de Girona.

Edo, M., Blanch, S. (2018). “Service Learning Project in a preschool to improve the personal and social compeences durint the internship of the Early Childhood Education Degree. A case Study to promote outdoor education”. Congrés Early Childhood Education Beyond the Crisis: Social Justice, Solidarity and Children’s Rights de l’EECERA (European Early Childhood Education Research Association), Bologna (Itàlia) el 31/08/2017

París, G.; Blanch, S.; Edo, M.; Morón, M. (2017). La evaluación de las competencias personales y sociales en los proyectos de aprendizaje y servivio durante el practicum de los grados de educación infantil y primaria. 5th Congress of Educational Sciences and Development. Universidad de Santander. Publicació ISBN: 978-84-697-2780-5 http://congresoeducacion.es/edu_web5/DOC/LIBROACTAS2017.pdf

Blanch, S.; Edo, M.; Paris, G. (2016). Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d’Aprenentatge i Servei. Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d’Educació Infantil i les escoles. International Congress on University Teaching and Innovation, CIDUI. Universidad Autònoma de Barcelona. ISSN: 2385-6203 Localitzador: http://www.cidui.org/revistacidui/index.php/cidui

Blanch, S.; Edo, M.; Paris, G. (2016). Personal and prosocial competences during the early Childhood Education degree Internship developing. Engagement and Service Learning projects at nursery and preschools. In Fourth Biennial International Conference. Innovation in Teacher Education within a Global Context. Barcelona. Organised by the World Federation of Associations for Teacher Education (WFATE), and Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, CDL; and Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans, SCP-IEC http://cdl3.cdl.cat/WFATE/guidebook-wfate.pdf

Edo, M. (2016, octubre). Aprendizaje Servicio en el Practicum. Jornadas de Innovación Educativa de la XIV Asamblea Anual de la Conferencia de Decanos y Directores de Educación. Universidad Autónoma de Madrid.

Edo, M. (2016 setiembre). Emergencia de la Investigación en Educación Matemática Infantil. Juego y Matemáticas. En J. A. Macías, A. Jiménez, J. L. González,M. T. Sánchez, P. Hernández, C. Fernández, F. J. Ruiz, T. Fernández y A. Berciano (Eds.), Investigación en Educación Matemática XX (pp. 53-66). Málaga: SEIEM.

Blanch, S.; Edo, M.; Paris, G. (2016, juliol). Millora de competències personals i prosocials a través de projectes d’Aprenentatge i Servei. Projectes de compromís social realitzats entre alumnes del Grau d’Educació Infantil i les escoles. International Congress on University Teaching and Innovation. En Universidad Autònoma de Barcelona.

Edo, M. (2016, juliol). ‘El full en blanc’ comunicació presentada al Congrés Català d’Educació Matemàtica (pp.1-11). Barcelona.  ISBN: 978-84-608-9217-5

Blanch, S.; Edo, M.; Paris, G. (2016, abril). Personal and prosocial competences during the early Childhood Education degree Internship developing Engagement and Service Learning projects at nursery and preschools. In Fourth Biennial International Conference. Innovation in Teacher Education within a Global Context. Barcelona. Organised by the World Federation of Associations for Teacher Education (WFATE), and Col·legi de Doctors i Llicenciats en Filosofia i Lletres i en Ciències de Catalunya, CDL; and Societat Catalana de Pedagogia de l’Institut d’Estudis Catalans, SCP-IEC

Edo, M. (2016). El juego como actividad conductora de los primeros aprendizajes matemáticos. En  M.H. Martinho; R.A. Tomás; I. Vale; H. Guimarães. (Edts.) Atas do XXVII Seminário de investigação em educação matemática, (pp. 23-43). Porto, Portugal: Associação de Professores de Matemática. ISBN 978-972-8768-63-8

Edo, M. (2016). mesa redonda “Matemática e Arte: caminhos que se cruzam na busca da beleza” no ProfMat2016. Associação de Professores de Matemática. Escola Artística de Soares dos Reis, no Porto.

Edo, M. (2015 novembre). Com afavorir l’autonomia i la implicació personal en l’aprenentatge matemàtic en les primeres edats. Conferència convidada a la XVIII Jornada Didàctica Matemàtica d’ABEAM. Barcelona. A: Presentació – Com afavorir l’autonomia i la implicació personal en l’aprenentatge matemàtic a les primeres edats

Edo, M., Prat, M., Boukafri, K. (2015 setembre). 50 wheels? What can we do? En Abstract book of ‘25th EECERA Annual Conference​. Innovation, experimentation and adventure in early childhood’ (p. 238). Barcelona, Catalunya, Spain. A: http://www.eecera.org/custom/uploads/2016/09/barcelona-2015.pdf

Edo, M., Blanch, S. (2015 juny). El Aprendizaje Servicio, una innovación para mejorar la formación de futuros maestros. En T. Ramiro-Sánchez y M.T. Ramiro-Sánchez (Coord.) Actas 3rd International Congress of Educational Sciences and Development. (p. 578). San Sebastian: Asociación Española de Psicología Conductual (AEPC). ISBN: 978 – 84 – 606 – 6429 -1

Edo, M., Blanch, S. (2014, setembre). Students placements. Innovation during the practicum in the early childhood educational degree to improve the children’s paticipation and learning at nurseries and schools. En Abstract book of ‘Us, them & me: Universal, Target or Individuated Early Childhood Programmes’ (pp.86-87). Crete, Greece: University of Crete.

Blanch, S., Edo, M., Comes, P. (2013, junio). Aprendizaje servicio (APS) en el Prácticum IV del Grado de Educación Infantil. Un enfoque educativo que fomenta la implicación social del alumnado y completa su capacitación profesional. En P.C. Muñoz, M. Raposo-Rivas, M. González, M.E. Martínez-Figueira, M. Zabalza-Cerdeiriña, A. Pérez-Abellás (Eds.), XII Symposium Internacional sobre el Prácticum y las empresas en la formación universitaria (pp. 503-516). Santiago de Compostela: Andavira.

Edo, M., Blanch, S. (2013, junio). El patio de los deseos. Prácticum IV, Educación Infantil, UAB, APS en escuela pública catalana. APS (U) 4 Universidad-Comunidad: Creando Sinergias. Bilbao: Universidad del País Vasco.

Edo, M. (2012, setembre). Situaciones interdisciplinarias para el desarrollo del pensamiento matemático en Educación Infantil en la formación de maestros. En M. Marín-Rodríguez, N. Climent-Rodríguez (Eds.), Investigación en Educación Matemática. XV Simposio de la SEIEM  (pp. 427-453). Ciudad Real: SEIEM.

Badillo, E., Font, V., Edo, M., Planas, N. (2011, febrero). Analysis of mathematical solutions of 7 year old pupils when solving an arithmetic problem on distribution. En M. Pytlak, T. Rowland, E. Swoboda (Eds.), Proceedings of the Seventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (pp. 1832-1841). Poland: University of Rzeszów and European Society for Research in Mathematics. ISBN 978-83-7338-683-9

Edo, M., Badillo, E. (2010, noviembre). Arte y Matemáticas en el aula. Construcción interdisciplinaria del conocimiento. En R. González,  M. Á. Moleón, C. González, (Eds.), I Congreso Internacional “Arte, Ilustración y Cultura Visual en Educación Infantil y Primaria: construcción de identidades”  (pp. 307-312). Granada, 3-6.

Edo, M., Deulofeu, J., Baeza. M. (2009, julio). Investigación sobre procesos de resolución de problemas en un entorno de juegos de estrategia. En XIV JAEM Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas. Girona: Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas. 

Jiménez, P., Zaragoza, G., Edo, M. (2009, julio). La mirada geométrica. En  XIV JAEM Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas. Girona: Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas.

M. Edo; N. Planas; J. Deulofeu (2009, febrer). Mathematical thinking and simulated contexts in early years. Dins de CERME 6 – Sixth Conference of European Research in Mathematics Education, Lyon.

Roc, M., Edo, M., Martín, C., Hernández, M. (2009, febrer). El pràcticum de magisteri i la diversitat cultural. Dins M. A. Essomba, D. Muntané (eds.), Treball en xarxa a la formació inicial dels professionals de l’educació (pp.1-18). Barcelona: Fundació Jaume Bofill.

Planas, N., Edo, M., Alsina, A.  (2008, octubre). Aspectos de enculturación profesional en la formación matemática de futuros maestros. En F. Fagueta, A. Fernández, J.M. Maiques (Eds.), V Congreso Iberoamericano de Docencia Universitaria (pp. 1-7). València: Universitat Politècnica de Valencia (CD-Rom).

Edo, M. (2008, octubre). Arte y Matemáticas. Ponencia invitada al 2º Encuentro en Educación Inicial: Lectura, Escritura y Matemáticas. Pontificia Universidad Católica de Santiago de Chile.

Planas, N., Edo, M., Alsina, A. (2008, juliol). Propostes de canvi docent en la formació matemàtica de futurs mestres i assessors de mestres. Dins S. Aznar; I. De Corral, A.B. Gómez, I. López, C. Figuer (eds.), V International Congress University Teaching and Innovationn (pp.1-15). Lleida (Spain) (CD-Rom).

Figueiras, L., Deulofeu, J., Edo, M. (2008, juliol). Mathematics from ages 0 to 18: a collaborative teacher training methodology joining teachers of all levels of education. En ICME, 11 International Congress on Mathematics Education. México: Monterrey.

Edo, M., Ribeiro, M. C. (2007, novembre). A Matemática na Educação Infantil: contextos criativos de aprendizagem. En P. Pequito, A. Pinheiro (Eds.), CIANEI 2º, Congresso Internacional de Aprendizagem na Educaçâo de Infância (pp. 595-606). Porto (Portugal): Gailivro.

Edo, M., Deulofeu, J., Badillo, E. (2007, julio). Juego y matemáticas: Un taller para el desarrollo de estrategias en la escuela. En M.I. Berenguer, et al. (Eds.), Actas XIII JAEM, Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas. Granada: Publicaciones FESPM.

Edo, M., Deulofeu, J. (2006, maig). Investigación de una práctica educativa: Taller de juego y matemáticas en el ciclo inicial de primaria. En Symposium Internacional sobre Matemática Temprana. Cadiz (Spain).

Edo, M. (2006, abril). Matemática y arte, un contexto interdisciplinar. Actas 1º Congreso Internacional de Lógico-Matemática en Educación Infantil. World Association of Early Childhood Educators. Madrid.

Edo, M. (2005, novembre). Educación matemática versus Instrucción matemática en Infantil. En P. Pequito, A. Pinheiro (Eds.), Proceedings of the First International Congress on Learning in Childhood Education (pp. 125-137). Porto, Portugal: Gailivro.

Edo, M., Deulofeu, J. (2005, setiembre). Juegos, interacción y construcción de conocimientos matemáticos:investigación sobre una práctica educativa. Actas IX Simposio SEIEM, Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (pp. 187-195). Córdoba.

Edo, M. (2005, julio). Educación Matemática y competencia social en la formación inicial. En S. García y otros (Eds.), XII JAEM, Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las Matemáticas (pp. 393-404). Albacete: Servicio de Publicaciones de la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM).

Edo, M. (2005, julio). Educació matemàtica versus instrucció matemàtica. Dins C. Casacuberta, J. Deulofeu, P. Royo (eds.), La formació del professorat de matemàtiques: d’infantil a la universitat. Trobada SCM-FEEMCAT 2005 (pp. 23-44). Barcelona: Institut d’Estudis Catalans.

Badillo, E.; Edo, M. (2004, juliol). El practicum de magisterio: un espacio para la innovación y la investigación en el aula. El caso de las relaciones entre arte y geometría. Dins III Congrés Internacional: Docència Universitària i Innovació. Organitzat per UAB, UPC, Universitat de Girona i UB, Girona.

Edo, M. (2003, febrero). Intuir y construir nociones geométricas desarrollando sentimientos y emociones estéticas. Ponencia invitada. En C. Duque, L. Balbuena, J.M. Méndez, D. Coba, J.A. Garcia (Eds.), Actas de las XI Jornadas sobre el aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas (pp. 233-249). Tenerife: Consejería Educación, Gobierno Canarias.

Edo, M.; Gómez, R. (2000, setembre). Una experiència de geometria i art a Educació Infantil. Dins X. Villela i altres (eds.), Congrés d’Educació Matemàtica. Actes multimèdia (pp.173-177). Mataró: Institut de Ciències de l’Educació de de Universitat Autònoma de Barcelona (CD-Rom).

Edo, M.; Gómez, R. (2000, setembre) Una experiència de matemàtiques i art a educació infantil. Fem matemàtiques a Parvulari partint del quadre “Ballant per por” de P. Klee. Dins V Jornades d’Innovació a l’Etapa d’Educació Infantil. Organitzades per Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Barcelona.

Edo, M. (1999, setembre). Educación Infantil: Una realidad plural llena de posibilidades matemáticas. En  Actas 9as Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas. Lugo.

Edo, M. (1998, setembre). Educación Infantil: Reflexiones para una propuesta de geometría en el parvulario. En C. Armengol,  M. Feixas, A. Pérez (Eds.), I Jornadas estatales de experiencias educativas (pp.96-97). Barcelona: Servicio de Publicaciones de la Universitat Autònoma de Barcelona y Editorial Praxis.

Edo, M. (1998, setembre). Joc tradicional i popular. Dins IV Jornades d’Innovació a l’Etapa d’Educació Infantil. Organitzades per ICE de la UAB, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Edo, M. (1998, setembre). Unha proposta xeométrica lúdica no parvulario. En M. Pazos (Ed.), Actas das III Xornadas de Matemática Recreativa  (pp.147-154). Coruña: Centro de Educación e Ordenación Universitaria, Centro de Formación Continuada do profesorado da Coruña.

Edo, M. (1998, maig). Exploració i intuïció geomètrica al parvulari. En Actes de les IIIes Jornades de Didàctica de les Matemàtiques. Girona: Universitat de Girona. Accés a la xarxa: http://www.xtec.es/entitats/perimetre/3jornades/index.htm

Edo, M. (1998, febrer). Investigación en Educación Matemática. Dins Encuentro de Investigación en Educación Matemática. Organitzat per Centre de Recerca Matemàtica Institut d’Estudis Catalans, Barcelona.

Edo, M. (1998, gener). Metodologia de Recerca en Educació Matemàtica dins el marc del Projecte TIEM. Dins Seminari de Metodologia de Recerca en Educació Matemàtica dins el marc del Projecte TIEM. Organitzat per Centre de Recerca Matemàtica Institut d’Estudis Catalans, Bellaterra (Cerdanyola del Vallès).

Edo, M., Gorgorió, N. (1997, novembre). Per un nou plantejament de la geometria a Parvulari. Dins Actes 3es Jornades de Didàctica de les Matemàtiques a les comarques Meridionals. Reus.

Edo, M. (1997, setembre). La formación en didáctica de las matemáticas de maestros de  educación Infantil. En L. Rico, M. Sierra (Eds.), Primer Simposio de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (pp. 148-149). Zamora: Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática.

Edo, M., Gorgorió, N. (1997, setembre). Ejemplificación de un nuevo enfoque de la geometría en el Parvulario. En Actes VIIIª Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas. Salamanca.

Gorgorió, N., Edo, M. (1997, setembre). Necesidad de un nuevo enfoque de la geometría en el parvulario. En Actas VIIIª Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas. Salamanca.

Edo, M. (1996, setembre).Tot fent matemàtiques. Dins Actes III Jornades d’Innovació a l’Etapa d’Educació Infantil. Barcelona: Bellaterra.

Edo, M. (1995, maig). Jocs de nombres a parvulari i Cicle Inicial de Primària. Dins II Jornades de Matemátiques a l’Escola. Organitzades per Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM), Girona.

 

 Conferències convidades i comitès científics

Edo, M. (2014, març). Posiciones internacionales, estatales y autonómicas sobre la Educación Matemática Infantil (mesa redonda). En II Seminario de Investigación en Educación Matemática Infantil. Seminario de la Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (SEIEM), Valladolid.

Edo, M. (2011, abril). Didáctica de la Matemática en el Grado de Educación Infantil en la Universitat Autònoma de Barcelona. En M. Marín, N. Climent (Eds.), La formación inicial del profesorado de matemáticas ante la implantación de los nuevos grados en infantil, primaria y máster de secundaria. Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática SEIEM. Santander: Castro Urdiales.

Edo, M. (2010, maig). Conferència convidada amb el títol: Juego y matemáticas. En Congreso-Jornadas de Educación  Infantil. Universidad de Almería: Facultad de Ciencias de educación.

Edo, M. (2010, març). Conferència convidada amb el títol: Matemàtiques i materials manipulatius a les primeres edats. Dins  VII Jornada d’Educació Matemàtica: El material una eina per enriquir les matemàtiques. Vilassar de Mar: Organitzat per ApaMMs Associació de Professors i Mestres de Matemàtiques.

Edo, M. (2010, gener). Conferència convidada amb el títol: Arte y Matemáticas, un contexto interdisciplinar. En Jornadas de interdisciplinariedad en la formación inicial. Universidad de Almería.

Edo, M. (2009, novembre). Conferència plenària amb el títol: Resoldre problemes en context. Dins IV Jornades de Formació: “La resolució de Problemes i l’Aprenentatge dal segle XX. Organitzat per CCOO, Federació per l’Ensenyament, Xarxa de Centres Públics i Ajuntament d’Alcúdia. Alcúdia. València.

Edo, M. (2009, setembre). Ponent en la taula rodona amb el títol: Les revistes de matemàtiques, un espai de comunicació per al professorat des d’infantil a la universitat. En VI Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques. Organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya i Societat Balear de Matemàtiques. Institut d’Estudis Catalans. Barcelona.

Edo, M. (2008, octubre). Conferència plenària amb el títol: Matemàticas y arte en la formación inicial. En 2º Encuentro en educación Inicial. Organitzat pel Centro de Extensión de la Universidad Católica de Santiago de Chile. Santiago de Chile, Chile.

Edo, M. (2008, juny). Conferencia amb el títol: Matemáticas y arte, un contexto para el aprendizaje. Ponente: Dra. Mequè Edo Basté, en Matemáticas en la etapa de educación infantil: Retos y propuestas de futuro. Universidad del País Vasco. Curso de Verano ’08. Video. En xarxa en:http://ehutb.ehu.es/es/serial/57.html#277

Edo, M. (2008, juny). Conferencia amb el títol: Juegos y matemáticas. Ponente: Dra. Mequè Edo Basté, en Matemáticas en la etapa de educación infantil: Retos y propuestas de futuro. Universidad del País Vasco. Curso de Verano ’08. Video. En xarxa en: http://ehutb.ehu.es/es/serial/57.html#277

Edo, M. (2008, maig). Conferència plenària amb el títol: Educación matemática versus Instrucción matemática. Dins III Jornades Matemàtiques: ”Les matemàtiques des d’una perspectiva interdisciplinària”. Organitzat pel Centre de Recursos Pedagògics d’Osona. Generalitat de Catalunya. Departament d’Educació. Servei Educatiu d’Osona. Vic.

Edo, M. (2008, maig). Conferència amb el títol: El llenguatge matemàtic. Dins Formació Escola de Nova Creació. Organitzat pel Servei Educatiu Vallès Occidental, Sant Quirze del Vallès.

Edo, M. (2008, març). Conferència convidada amb el títol: Creació i anàlisis d’un context de joc simbòlic per a l’aprenentatge matemàtic. Dins Formació del professorat formador de matemàtiques. Organitzat per CREAMAT. Centre de Recursos per Ensenyar i Aprendre Matemàtiques. Generalitat de Catalunya. Barcelona.

 Edo, M. (2005, octubre). Conferència convidada amb el títol: Educació matemàtica versus instrucció matemàtica en la formació inicial. Dins Tercera Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques: La formació del professorat de matemàtiques: d’infantil a la universitat. Organitzat per la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya i Societat Catalana de Matemàtiques. Barcelona.

Edo, M. (2005, octubre). Conferència plenària amb el títol: Educació Matemàtica versus instrucció Matemàtica. Dins III Jornada d’Ensenyament de les Matemàtiques: La Formació del Professorat de matemàtiques: d’Infantil a la Universitat. Organitzat per la Societat Catalana de Matemàtiques, Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya y Institut d’Estudis Catalans. Barcelona.

Edo, M. (2005, juliol). Ponència convidada amb el títol: Educación matemática y competencia social en la formación inicial. En XII JAEM, Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las Matemáticas. Albacete: Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM)

Edo, M. (2005, gener). Conferència amb el títol: Didàctica de la Matemàtica; Connexió entre primària i secundaria. Dins Pla de formació permanent. Organitzat pel Pla de Formació Permanent de les Escoles Pies a Sabadell. Sabadell.

Edo, M., Gomez, R. (2000, setembre). Geometria i realitat en l’Educació Infantil. Dins Actes Congrés d’Educació Matemàtica. Organitzades per l’Institut de Ciències de l’Educació de la Universitat Autònoma de Barcelona, Mataró.

 

Premsa

Marqués, S. (2014). Endurecer el acceso para prestigiar al maestro, Escuela, 4.012(245), p.5.

Ferrado, M. Matemàtiques per a dits petits i ments genials. Ara. Cat [en línia]. 23 de juny de 2012, disponible a: http://www.ara.cat/premium/suplements/criatures/Matematiques-dits-petits-ments-genials_0_724127586.html