Edo, M., Aranda, M., Edo, C., Serrano, H. (2020). Un munt de jocs per un món de càlculs. 1. Dossier del taller de jocs matemàtics per a les mestres. Barcelona: Dipòsit Digital de Documents, UAB. Recuperat de: https://ddd.uab.cat/record/225037

Edo, M., Aranda, M., Edo, C., Serrano, H. (2020). Un munt de jocs per un món de càlculs. 2. Material del taller dels jocs matemàtics per als infants. Barcelona: Dipòsit Digital de Documents, UAB. Recuperat de: https://ddd.uab.cat/record/225044

Edo, M., Alfageme, B., Colomera, L., Sánchez, M. (2020). Catàleg de materials i jocs de taula matemàtics per Primària. Dipòsit digital de documents de la UAB. Recuperat de https://ddd.uab.cat/record/224903

Badillo, E., Edo, M., Deulofeu, J. (2012). L’adquisició de competències matemàtiques d’alumnes de primària en contextos de jocs de taula i resolució de problemes. Nou Biaix-Revista de la FEEMCAT i la SCM, 321, 29-43.

Edo, M. (2008). Joc i Matemàtiques: Recerca i implicacions didàctiques. Comunicació Educativa, 21, 64-70.

Edo, M., Deulofeu, J., Badillo, E. (2007). Juego y matemáticas: Un taller para el desarrollo de estrategias en la escuela. En M.I. Berenguer, et al. (Eds.), Actas XIII JAEM, Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas. Granada: Publicaciones FESPM.

Deulofeu, J., Edo, M. (2007). Preguntes i respostes sobre el calendari: reflexions sobre una manera d’ensenyar i aprendre matemàtiques. Perspectiva Escolar, 312, 11-21.

Edo, M. (2006). Educació matemàtica versus instrucció matemàtica. Dins C. Casacuberta, J. Deulofeu, P. Royo (eds.), La formació del professorat de matemàtiques: d’infantil a la universitat. Trobada SCM-FEEMCAT 2005 (pp. 23-44). Barcelona: Institut d’Estudis Catalans.

Edo, M. (2005). Educación Matemática y competencia social en la formación inicial. En S. García y otros (Eds.), XII JAEM, Jornadas para el aprendizaje y la enseñanza de las Matemáticas (pp. 393-404). Albacete: Servicio de Publicaciones de la Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas (FESPM).

Edo, M. (2003). Intuir y construir nociones geométricas desarrollando sentimientos y emociones estéticas. Ponencia invitada. En C. Duque, L. Balbuena, J.M. Méndez, D. Coba, J.A. Garcia (Eds.), Actas de las XI Jornadas sobre el aprendizaje y la enseñanza de las matemáticas (pp. 233-249). Tenerife: Consejería Educación, Gobierno Canarias.

Edo, M. (2003). Jocs només per calcular. Amb els petits es pot anar més enllà? Perspectiva Escolar, 273, 14-21.

Cicle Inicial (6-8 anys)

Badillo, E., Edo, M., Font, V. (2014). Representaciones matemáticas usadas en la resolución de un problema aritmético de reparto por niños del primer ciclo de primaria. UNO-Revista de Didáctica de las Matemáticas, 65, 59-69.

Badillo, E., Font, V., Edo, M. (2014). Analyzing the responses of 7-8 year olds when solving partitioning problems. International Journal of Science and Mathematics Education,(4)13, 811-836.  DOI: 10.1007/s10763-013-9495-8.

Abelló, N., Edo, M. (2009). Lanzar cohetes, matemáticas en contexto. Cuadernos de pedagogía, 395,  31-43.

Jiménez, P., Edo, M. (2008). Quin és el pastís més gran del món? Les matemàtiques al nostre projecte. Perspectiva Escolar, 321, 64-73.        

Edo, M., Deulofeu, J. (2006). Investigación sobre juegos, interacción y construcción de conocimientos matemáticos. Enseñanza de las Ciencias, 24(2), 257-268.

Edo, M., Revelles, S. (2006). Taller de geometría, recorrido geométrico y duda que nos conduce a la medida en el ciclo inicial. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp.1-22). Barcelona: Praxis.

Revelles, S., Edo, M. (2005). És o no és un cub? De la geometria a la mesura a través de la realitat. Biaix-Revista de la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de es Matemàtiques a Catalunya, 24, 78-84. http://www.xtec.net/entitats/biaix

Edo, M., Deulofeu, J. (2005). Juegos, interacción y construcción de conocimientos matemáticos:investigación sobre una práctica educativa. Actas IX Simposio SEIEM, Sociedad Española de Investigación en Educación Matemática (pp. 187-195). Córdoba.

Edo, M. (2004). Taller de juegos y matemáticas en el ciclo inicial de primaria, Desarrollo curricular. Estrategias e instrumentos. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos (pp. 1-13). Barcelona: CISSPRAXIS. 

Edo, M. (2003). Taller de juegos y matemáticas. Documentación para el taller. Desarrollo curricular. Estrategias e instrumentos. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos (pp. 1-59). Barcelona: Praxis.

Edo, M. (2002). Jocs, interacció i construcció de coneixements matemàtics. Tesis doctoral. Bellaterra: Universitat Autònoma de Barcelona.

Edo, M. (1999). Juegos y matemáticas en primaria. A Revista Index/net, 1, Editorial Santillana. www.indexnet.santillana.es

Edo, M. (1998). Juegos y matemáticas. Una experiencia creación y análisis de un contexto para en el ciclo inicial de primaria. UNO-Revista de Didáctica de las Matemáticas, 18, 21-37.

Costa, A., Edo, M., Font, M., Forrellad, H. (1998). Disseny, aplicació i avaluació d’un taller de jocs matemàtics al cicle inicial de primària. Perspectiva Escolar, 226, 60-67.

Edo, M. (1996). Taller de jocs al cicle inicial: Disseny, experimentació i avaluació d’una situació didàctica per a la construcció conjunta de coneixements matemàtics. Barcelona: Universitat Autònoma de Barcelona. Treball de recerca de Doctorat en didàctica de les Ciències i les Matemàtiques del Departament de didàctica de les Matemàtiques i les Ciències Experimentals.

Cicle Mitjà (8-10 anys)

Jiménez, P., Zaragoza, G., Edo, M. (2009). La mirada geométrica. En  XIV JAEM Jornadas para el Aprendizaje y la Enseñanza de las Matemáticas. Girona: Federación Española de Sociedades de Profesores de Matemáticas.

Edo, M., Fernández, A. (2006). Aprendizajes matemáticos en el proyecto “los deportes”. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-18). Barcelona: Praxis.

Fernández, A., Edo, M. (2006). Quant fa aquest camp? La necessitat de compartir una escala. Guix-Elements d’Acció Educativa, 329, 32-40.

Edo, M. (1999). Juegos y matemáticas en primaria. A Revista Index/net, 1, Editorial Santillana. www.indexnet.santillana.es

Cicle Superior (10-12 anys)

Edo, M., Baeza, M., Deulofeu, J., Badillo, E. (2008). Estudio del paralelismo entre las fases de resolución de un juego y las fases de resolución de un problema. Unión-Revista Iberoamericana de Educación Matemática, 14, 61-75.  http://www.fisem.org/paginas/union/revista.php

Murtra, A., Edo, M. (2008). El projecte de l’hort escolar. Biaix-Revista de la Federació d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya, 27, 34-40.

Badillo, E., Edo, M. (2008). Taller de arte y geometría en el ciclo superior de primaria III: Polígonos. Documentación para el taller. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-43). Barcelona: Wolters Luwer España.

Badillo, E., Edo, M. (2008). Taller de arte y geometría en el ciclo superior de primaria III: Polígonos. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-59). Barcelona: Wolters Luwer España.

Badillo, E., Edo, M. (2007). Taller de arte y geometría en el ciclo superior de primaria II: Triángulos. Documentación para el taller. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-45). Barcelona: Wolters Luwer España.

Badillo, E., Edo, M. (2007). Taller de arte y geometría en el ciclo superior de primaria II: Triángulos (2ª parte). En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-25). Barcelona: Praxis.

Badillo, E., Edo, M. (2006). Taller de arte y geometría en el ciclo superior de primaria II: Triángulos (1ª parte). En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos. Desarrollo Curricular, Experiencias (pp. 1-39). Barcelona: Praxis.

Badillo, E., Edo, M. (2006). Els conceptes de triangle, elements i tipus a partir del quadre “tranquil·litat” (1939), de Wassily Kandinsky. Guix-Elements d’Acció Educativa, 329, 49-57.

Badillo, E., Edo, M. (2005). Taller de arte y geometría I: Ángulos. Documentación para el taller. Desarrollo Curricular. Estrategias e Instrumentos. En Tomás, C., Casas, M. (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos (6-12 años) (pp. 1-35). Barcelona: Praxis.

Badillo, E., Edo, M. (2004). Taller de arte y geometría, en el ciclo superior de primaria, I: Ángulos. Desarrollo Curricular. Estrategias e Instrumentos. En C. Tomás, M. Casas (Eds.), Educación Primaria. Orientaciones y Recursos (6-12 años) (pp. 1-28). Barcelona: Praxis.

Miró, L., Saiz, M., Edo, M. (2004). La mesura del temps al llarg del temps. Biaix-Revista d’Entitats per a l’Ensenyament de les Matemàtiques a Catalunya, 21, 51-62. http://www.xtec.net/entitats/biaix