Sóc membre del Grup de Recerca Tradumàtica.

He participat en les següents recerques finançadas:

Títol del projecte: ProjecTA-U: Usuarios de Traducción Automática.
FFI2016-78612-R.
Entitat finançadora: Ministerio de Economía, Industria y Competitividad. Programa Estatal de Recerca, Desenvolupament i Innovació Orientada als Reptes de la Societat.
Durada: Gener 2017 – Desembre 2019.
Investigadores responsables: Olga Torres-Hostench i Pilar Sánchez-Gijón.

Títol del projecte: Proyectos de traducción con traducción automática estadística y posedición (ProjecTA).
Identificador: FFI2013-46041-R.
Entitat finançadora: Ministerio de Economía y Competitividad.
Durada: Gener 2014 – Desembre 2016.
Investigadors responsables: Olga Torres-Hostench i Ramon Piqué Huerta.
Descripció: Comparació del procés de traducció automàtica establert fins el moment amb el procés de traducció resultant de la incorporació de TA de manera massiva. En el projecte es descriuen cada una de les fases de dit procés, s’analitzen a través de diverses proves i es proposen pautes de gestió de recursos i d’aplicació pràctica per a futurs traductors i per a la indústria en general.

Títol del projecteGrup Tradumàtica (Grup de recerca consolidat).
Entitat finançadora:
 Generalitat de Catalunya.
-Període 2017-2019:
2017SGR 1429.
Investigadora principal: Pilar Sánchez-Gijón.
-Període 2014-2016:
 2014SGR1080.
Investigadora principal: Maria Lluïsa Presas Corbella.
-Període 2009-2014:
Identificador
: 2009SGR0707.
Investigadora principal: Pilar Sánchez-Gijón.

Títol del projecte: La localización de derecho tecnológico: las licencias de uso de programas de ordenador (LAW10N).
Identificador: FFI2010-22019.
Entitat finançadora: Ministerio de Ciencia e Innovación.
Durada: Gener 2011 – Desembre 2013.
Investigadora responsable: Olga Torres-Hostench.
Descripció: Estudiar la traducció amb efectes jurídics, en particular les llicències de programari, per tal de poder desenvolupar recursos per a la traducció i la localització, tenint en compte les necessitats especifiques de la legislació espanyola.

Títol del projecte: Traducción Asistida, Calidad y Evaluación (TRACE).
Identificador: HUM2006-04349/FIL.
Entitat finançadora: Ministerio de Educación y Ciencia.
Durada: 2006-2009.
Investigadora responsable: Pilar Sánchez-Gijón.
Descripció: Establir millores a les eines la TAO tant en el seu disseny com en la seva aplicació, per optimitzar el seu rendiment, tant en termes de productivitat com de qualitat en les traduccions resultants.

Títol del projecte: Llindar. Guia digital d’iniciació universitària: bases d’aprenentatge per a reeixir en els estudis de Traducció i Interpretació.
Identificador: 2002MQD00195.
Entitat finançadora: Direcció General d’Universitats i Recerca de la Generalitat de Catalunya (DURSI).
Durada: 2002-2004.
Investigadora responsable: Maria Josep Recoder i Sellarés.
Descripció: Disseny i preparació d’un curs propedèutic en suport digital d’introducció als estudis de Traducció i d’Interpretació. La guia digital resultant proporciona eines interdisciplinàries i coneixements bàsics sobre els estudis iniciats.

Títol del projecte: Sistema de indexación semántica de vídeo digital para los géneros informativos.
Codi:  TEL 99-1206-C02-01.
Entitat finançadora: Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT).
Durada: 1999–2002.
Investigador principal: Lorenzo Vilches Manterola.

Títol del projecte: Directrices para la organización y automatización de servicios documentales de los medios de comunicación.
Codi: PB 96-1156.
Entitat finançadora: Dirección General de Enseñanza Superior e Investigación Científica.
Durada: 1997-2000.
Investigadora principal: Mª Eulàlia Fuentes i Pujol.

Títol del projecte: Evaluación del impacto de los Juegos Olímpicos de 1992 en el Deporte para Todos a través de la utilización y gestión de las instalaciones olímpicas de Catalunya.
Entitat finançadora: Fundació Barcelona Olímpica.
Durada: 1996-1997.
Investigadora principal: Mª Pilar Cid Leal.
Descripció: Anàlisi de la rendibilitat de 34 instal·lacions esportives de Catalunya que van servir com a marc a les competicions olímpiques durant els JJ.OO. de Barcelona’92, tant a nivell econòmic com d’ús.

Títol del projecte: Diseño y creación del International Directory of Ompyc Research and Documentation.
Entitat finançadora: Musée Olympique (Laussane, Suïssa).
Durada: 1995-1997.
Investigadores responsables: Núria Garcia,  Pilar Cid, Dolors Aparicio, Berta Cerezuela.

Títol del projecte: Creació y gestión de un centro de documentación sobre Olimpismo.
Codi: DEP 89-0835.
Entitat finançadora: Comisión Interministerial de Ciencia y Tecnología (CICYT).
Durada: 1989-1992.
Investigadora principal: Mª Eulàlia Fuentes i Pujol.