Càtedra UAB “el cervell social” (2006-2012)

La Càtedra “el cervell social” va ser un centre de reflexió i educació en l’àmbit de la neurociència social. El seu objectiu fou generar, difondre i apropar aquells coneixements neurocientífics que ajuden a entendre el comportament humà en societat, sobre tot els que poden aplicar-se als problemes i conflictes més presents en el món contemporani. Al llarg de la seva activitat, la Càtedra “el cervell social” va organitzar reunions científiques internacionals, conferències públiques, tallers per infants i adults, així com va desenvolupar activitats educatives juntament amb el Consorci d’Educació de Barcelona dirigits a aquells infants i joves amb més dificultats d’integració escolar. Gran part de les seves activitats van ser difoses en format de documents audiovisuals, articles, revistes i llibres.

Creatopia (2005)

Creatopia es va configurar com un espai d’anàlisi, trobada, exposició de la creativitat contemporània. La idea era obrir els itineraris creatius actuals a l’observació i la reflexió. Buscar itineraris creatius rellevants, sense restriccions, en qualsevol camp on es pugui identificar la creativitat contemporània: en la pintura, l’art digital, el multimèdia, la ciència, la quotidianitat… Analitzar-los, exposar-los, convidar els seus creadors i enfrontar-los a les seves pròpies trajectòries i a les d’altres creadors. El repte va ser fer d’aquesta observació i reflexió un esdeveniment d’atractiu tant per al gran públic com per als propis creadors així com per a tot aquell que tenia un interès per la reflexió sobre la creació contemporània. Creatopia tractava de respondre a preguntes com: Quines trajectòries hi ha darrera els productes i processos creatius contemporanis? Quina natura particular tenen les connexions, derives, interseccions que es produeixen avui en dia en els itineraris creatius? Fins on arriba la insatisfacció amb els propis camps creatius i de quina manera es trenquen les barreres entre disciplines? Quines idees, coneixements, disciplines són les més fructíferes?