Congressos

Aportacions amb peer-review

2012

Fontich, X. & Birello, M. L. (2012) "Perfiles de profesorado para el desarrollo de un modelo de enseñanza de la gramática y la escritura". Cádiz. XIII Congreso Internacional de la Sociedad Española de Didáctica de la Lengua y la Literatura: "La conquista de la libertad a través de la educación lingüística y literaria", 20-23 de novembre. PDF

Fontich, X. (2012) "History of Literature at Secondary School: integrating writing, reading, and oral interaction as a learning tool". Cádiz. European Conference on Educational Research of EERA: "The Need for Educational Research to Champion Freedom, Education and Development for All", 18-21 setembre 2012. PDF, hand out & PPT

Fontich, X. (2012) “Exploring metalinguistic activity:A model for analyzing social interaction in small group”. Montréal.11th International Conference ALA - Association for Language Awareness.Concordia University, 8-11 july. PDF & hand-out

 

2011

Fontich, X. (2011) “Literature at secondary school: Contrasting urban vs non-urban contexts by comparing a Spanish romantic play and an American modern film”. Berlin. European Conference on Educational Research of EERA: “Urban Education”, 13 a 16 de setembre. PDF

Fontich, X. (2011) “Grammar at secondary school: how students build grammar concepts in a collaborative setting”. Exeter. 14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction: "Education for a Global Networked Society", 30 agost - 3 setembre. PDF

Fontich, X. (2011) “Didactic Sequences (DS) for literature education at secondary school: a socioconstructivist model that integrates talking, reading, writing and the use of ICT in collaborative settings (workshop)”. Exeter. 14th Biennial EARLI Conference for Research on Learning and Instruction: "Education for a Global Networked Society", 30 agost - 3 setembre. PDF

 

2010

Fontich, X. (2010) “Formación del profesorado y el estudio de caso”.Múrcia. I Congreso Internacional Virtual de Formación del Profesorado (Universidad de Murcia), 9-11 de desembre. PDF

Fontich, X. (2010) “The construction of metalinguistic knowledge”. Utrecht. Moving through cultures of learning (SIG 10. Social Interaction in Learning and Instruction. Utrecht Universiteit), 2-3 de setembre. PDF

Fontich, X. (2010) « L’activité métalinguistique des élèves dans le cadre d’une intervention didactique orientée à l’interaction dans de petits groupes et à la manipulation de données linguistiques ». Toulouse. Enseigner la Grammaire en Francophonie : Curricula, pratiques observées, formation des enseignants (IUFM Midi-Pyrénées, Ecole interne de l’Université Toulouse 2-Le Mirail), 16-18 de febrer. PDF

Fontich, X. (2010) “The collaborative construction of grammar concepts at secondary school”. Girona. L'activitat del docent: Intervenció, Innovació, Investigació. II Congrés Internacional de Didàctiques (U. de Genève, U. de Granada, U. de Girona), 3-6 de febrer. PDF

 

2009

Fontich, X. (2009) “The dynamic construction of metalinguistic knowledge”. Amsterdam. 12th Conference of Junior Researchers of EARLI (European Association for Research on Reading and Instruction), 24-28 d’agost. PDF

Fontich, X. (2009) “La construcció del saber metalinguistic en la interacció en petit grup”. Bellaterra. II Jornades LLERA: Joves investigadors (UAB), 4-6 de juny.

Fontich, X. (2009) “The construction of grammar knowledge”. Paris. Rencontres jeunes chercheurs 2009: Co-texte, Contexte, Situation (Université de la Sorbonne-Paris III), 29-30 de maig.

 

2008

Fontich, X. (2008) "Los procesos dinámicos en la construcción de conocimientos metalingüísticos". València.III seminari: “L’aula com a àmbit d’investigació sobre e/a de la llengua”  (UValència), 18-19. setembre. PDF

Fontich, X. (2008) "Student's dynamic processes in building metalinguistic knowledge. A case study". Leuven. JURE - Junior Researchers of EARLI (KUL), 8-11 july. PDF

 

2007

Fontich, X. (2007) “Case-study research as a model for teacher training”. Cuenca.2nd International Conference on Teacher Education (UCLM-Cuenca), 17-19 may. PPT

 

2003

Camps, A., Fontich, X. (2003) La construction des connaissances grammaticales des élèves d'enseignement secondaire à travers la recherche et le raisonnament: l'usage du pronom 'hi' dans le catalan oral. Bordeaux. Colloque pluridisciplinaire international: Construction des connaissances et langage dans les disciplines d'enseignement (Université Victor Segalen-Bordeaux 2, IUFM d'Aquitaine), 3-5 d'abril. PDF

Campus d'excel·lència internacional U A B